“ΣΚΙΑ”, του Ζανγκ Γιμού
Με την πολυβραβευμένη, τελευταία δημιουργία του διάσημου Κινέζου σκηνοθέτη Ζανγκ Γιμού συνεχίζονται οι καλοκαιρινές προβολές, που διοργανώνει η Λέσχη Κινηματογράφου Αγίου Νικολάου σε συνεργασία με τον Π.Α.Ο.Δ.Α.Ν.
Την Τρίτη 13 Αυγούστου 2019 στις 21:30, στο θεριό σινέ ‘Χριστίνα’ θα προβληθεί η «Σκιά – Ying», μια επική περιπέτεια με φόντο την Κίνα του 3ου αιώνα. Είναι παραγωγής 2018, διάρκειας 116′ και πρωταγωνιστούν οι: Ντενγκ Τσάο, Σουν Λι, Ζενγκ Κάι.
Ο ταλαντούχος σκηνοθέτης επιστρέφει σε έναν αιώνα γεμάτο πολιτικές δολοπλοκίες, πολεμικές συγκρούσεις και σημαντικές ανακατατάξεις εξουσίας. Γεγονότα και μύθοι που δύσκολα ξεχωρίζουν μεταξύ τους περιγράφουν μια φεουδαρχική Κίνα σε διαρκή αναταραχή. Η ταινία εστιάζει στα όσα συμβαίνουν στο παλάτι του βασιλείου του Πέι, όπου ο νεαρός βασιλιάς προσπαθεί να διατηρήσει με κάθε τρόπο ειρήνη με το γειτονικό βασίλειο. Όμως πολλοί υπήκοοι του θεωρούν υποχρέωση τους να ανακαταλάβουν την πόλη που το διπλανό βασίλειο είχε αποσπάσει βίαια. Ανάμεσα τους και ο αρχιστράτηγος, που αποφασίζει να μονομαχήσει με τον βασιλιά του εχθρικού βασιλείου, για την κυριαρχία της πόλης. Τότε ο νεαρός βασιλιάς τον καθαιρεί, τον απομακρύνει από το παλάτι και προσφέρει την αδελφή του για σύζυγο στον γιό του εχθρικού βασιλιά. Δεν ξέρει όμως πως η αδελφή του έχει τα δικά της σχέδια και ότι ο πραγματικός αρχιστράτηγος έχει αντικατασταθεί εδώ και καιρό από τη «σκιά» του, από τον σωσία του…Η κεντρική ιδέα πίσω από την ταινία είναι η ύπαρξη της «σκιάς», δηλαδή ο άνθρωπος που αντικαθιστά κάποιον αληθινό αξιωματούχο στις δύσκολες ή τις επικίνδυνες στιγμές και είναι καταδικασμένος να ξεχαστεί από τα βιβλία της ιστορίας.Ίσως για αυτό ο Γιμού ντύνει ολόκληρη την αφήγησή του στους τόνους του άσπρου-μαύρου και κινηματογραφεί τους ήρωες του πίσω από πέπλα, παραπετάσματα και ημιδιάφανα υφάσματα, μετατρέποντας κάθε ταυτότητα σε φάντασμα. Τα μόνα χρώματα που διακόπτουν την γκρίζα χρωματική παλέτα είναι το χρώμα του δέρματος και το βαθύ πορφυρό του αίματος, φωτογραφημένα αριστοτεχνικά ώστε το χρώμα να αποθεώνεται μέσα από την απουσία του.΄Ολα περιστρέφονται γύρω από αντίθετες και συμπληρωματικές έννοιες: άντρας – γυναίκα, αλήθεια – ψέμα, εξουσιαστής – εξουσιαζόμενος, εσωτερικός – εξωτερικός κόσμος. Ο εσωτερικός κόσμος (του παλατιού) ζωντανεύει σε περιορισμένο χώρο, ο οποίος παραπέμπει σε μια δαιδαλώδη θεατρική σκηνή, έναν περίτεχνο ιστό συνωμοσιών υφασμένο από προσωπικές φιλοδοξίες, απόκρυφους πόθους και αντιπαραθέσεις κυριαρχίας. Ο εξωτερικός είναι αυτός της σωματικής σύγκρουσης, της μονομαχίας και της μάχης, όπου οι περίπλοκες στρατηγικές μετατρέπονται σε φαντασμαγορικό θέαμα, με τον σκηνοθέτη των μεγάλων επιτυχιών να (ξανα)βρίσκει τον επικό εαυτό του.
Εφευρετικός εικονοπλάστης και πικρός ανατόμος των διαχρονικών παιχνιδιών της εξουσίας, με πρωταγωνιστές δολοπλόκους βασιλιάδες, ρωμαλέους στρατηλάτες, ερωτευμένες γυναίκες, ίντριγκες, διπροσωπίες, προδοσίες, αιματηρές συγκρούσεις και συμπλοκές που ξεπερνούν τα ανθρώπινα όρια, ο Κινέζος δημιουργός μας παραδίδει ένα ακόμη εικαστικό αριστούργημα, που μαγεύει τον θεατή.
by ΛΕΣΧΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ