“ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ”, του ΄Αλφρεντ Χίσκοκ
Η Κινηματογραφική Λέσχη Αγίου Νικολάου παρουσιάζει την Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2013 στις 9.30μμ, στο Κινηματοθέατρο REX την τελευταία κινηματογραφική στιγμή στη φιλμογραφία του μετρ της αγωνίας ΄Αλφρεντ Χίσκοκ, το θρίλερ αγωνίας “Τα Πουλιά-The Birds”. Η ταινία είναι παραγωγής ΗΠΑ, 1963 και πρωταγωνιστούν οι Βερόνικα Κάρτραϊτ, Ροντ Τέιλορ, Τίπι Χέντρεν και Σούζαν Πλέσετ.
Υπόθεση: Η Μέλανι Ντάνιελς, μια πλούσια δικηγόρος, συναντά τον Μιτς Μπρένερ, ενώ εκείνος ψάχνει να αγοράσει δύο πουλιά. Παρορμητικά, αποφασίζει να τα αγοράσει και να τα πάει σπίτι του. Την επόμενη ημέρα, δέχεται επίθεση από πουλιά σε ένα πάρτι γενεθλίων. Το ίδιο βράδυ, εκατοντάδες πουλιά, κατεβαίνουν από την καμινάδα τρομοκρατώντας την οικογένεια Μπρένερ. Πανικός επικρατεί στη μικρή πόλη, καθώς ορδές πουλιών επιτίθενται σε βενζινάδικα, σχολεία και φάρμες. Πολλοί από τους κατοίκους εγκαταλείπουν τα σπίτια τους. Κανένα σπίτι δεν είναι πια ασφαλές…
Το τελευταίο αψεγάδιαστο αριστούργημα της καριέρας του Χίσκοκ, είναι ένα αξεπέραστο θρίλερ, που καταφέρνει έξι δεκαετίες μετά να κατέχει την έβδομη θέση στον κατάλογο με τις πιο τρομακτικές ταινίες όλων των εποχών, του Αμερικάνικου Ινστιτούτου Κινηματογράφου. Με πρωτοποριακά για την εποχή του και υποψήφια για Όσκαρ ειδικά εφέ και σκηνές που συνεχίζουν να αποτελούν σημείο αναφοράς και πηγή έμπνευσης και αντιγραφής, η ταινία προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού στο Φεστιβάλ των Καννών και απέσπασε το βραβείο σκηνοθεσίας από την ένωση σκηνοθετών.
Εμπνευσμένα από το ομότιτλο διήγημα της Δάφνης Ντι Μωριέ, “Τα Πουλιά” είναι η αρχετυπική κινηματογραφική ιστορία τρόμου, με τη φύση εκτός ελέγχου και ισορροπίας να επιτίθεται με δολοφονικές διαθέσεις στον άνθρωπο. Από τις πρώτες σκηνές, το σαρκαστικό χιούμορ του Χίτσκοκ, συναντά την γυναικεία σεξουαλικότητα, και την αντιπαραβάλλει με το ξέσπασμα της φύσης. Αποτελώντας ένα από τα πιο ολοκληρωμένα, ψυχαγωγικά, τρομακτικά αλλά και ταυτόχρονα πολυεπίπεδα σε ψυχαναλυτικό πεδίο φιλμ, έχει δεχτεί ποικίλες και αλληλοσυγκρουόμενες ερμηνείες. Οι κυριότερες είναι η ψυχαναλυτική και η θρησκευτική. Σύμφωνα με την πρώτη, η επιθετικότητα των πουλιών είναι η εικονογράφηση των εντάσεων ανάμεσα στα πρόσωπα του έργου. Σύμφωνα με τη δεύτερη, είναι μια κοσμική παραβολή πάνω στις έννοιες του χάους και της καταστροφής. Ωστόσο, ο ίδιος ο σκηνοθέτης της δεν εξηγεί την ταινία με επιστημονικό ή φιλοσοφικό τρόπο αφήνοντας στον θεατή να την αναγνώσει όπως θέλει.
Ένα κορυφαίο δείγμα κινηματογραφικής τέχνης, μια από τις ελάχιστες ταινίες που αποτυπώνουν με τόσο παράξενο και ταυτόχρονα σχολαστικό τρόπο τη μεταφυσική και ιστορική αίσθηση ενός κόσμου που φεύγει εκτός ελέγχου, η ταινία είναι -πάνω από όλα- ένα εξαιρετικό δείγμα κινηματογραφικής ψυχαγωγίας!
Αφήστε μια απάντηση