«ΟΙ ΑΓΡΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ», του Γουόνγκ Καρ Γουάι
Πέμπτη 21 Ιανουαρίου
κλασικό αριστούργημα από την Ασία
΄Ενα αριστούργημα της 7ης τέχνης παρουσιάζει η Λέσχη Κινηματογράφου Αγίου Νικολάου την Πέμπτη στις 21:30 στο κινηματοθέατρο «REX». Είναι η πολυβραβευμένη ταινία του σπουδαίου Κινέζου σκηνοθέτη Γουόνγκ Καρ Γουάι «Οι Άγριες Μέρες μας / A Fei Zheng Chuan / Days of Being Wild». παραγωγής 1990, διάρκειας 94′ και πρωταγωνιστές τους καλύτερους ηθοποιούς της ασιατικής κινηματογραφίας: Λέσλι Τσενγκ, Μάγκι Τσενγκ, Άντι Λάου.Υπόθεση: Στο Χονγκ Κονγκ του 1960 ο νεαρός Γιάντι αλλάζει συχνά ερωμένες, αδιαφορώντας για την καταστροφική πορεία που ακολουθούν όταν τις εγκαταλείπει. Γνωρίζεται με τη Σου, την πολιορκεί και την κατακτά, η σχέση τους όμως θα τερματιστεί μόλις του ζητήσει να παντρευτούν. Στη συνέχεια ξεκινά μια καινούργια σχέση με τη Λούλου, μια νεαρή χορεύτρια, που όμως θα τελειώσει γιατί δεν θέλει να δεσμευτεί. Αυτό που τον ενδιαφέρει περισσότερο είναι να ανακαλύψει την ταυτότητα της βιολογικής του μητέρας και να την αναζητήσει…«Οι Άγριες Μέρες μας» είναι η δεύτερη και μια από τις πιο προσωπικές ταινίες του Γουόνγκ Καρ Γουάι. Οι δύσκαμπτες σχέσεις των ανθρώπων, οι επιλογές τους, οι τυχαίες συναντήσεις τους και η μυστήρια διασύνδεση τους αποτελoύν το κύριο θέμα της ταινίας. Στην εξέλιξη της ιστορίας, αυτός που επηρεάζει και κινεί τα νήματα είναι ο Γιούντι. Δεν αντέχει οποιαδήποτε μορφή δέσμευσης, βαριέται εύκολα, θέλει να κινείται συνεχώς, να φεύγει. Αυτοκαταστροφικός, προκλητικός, ψυχρός, τεμπέλης, κρύβει μια αγιάτρευτη μοναξιά και είναι ανίκανος να ανταποδώσει την αγάπη. Οι τρεις γυναίκες που τον περιβάλουν βιώνουν την έντονη απουσία του. Αδύναμη, αναποφάσιστη κι ονειροπόλα η Σου, αυθόρμητη και παρορμητική η Λούλου και η θετή του μητέρα τριγυρισμένη από ζιγκολό, τον κάνει να υποφέρει αποκρύπτοντας το όνομα της πραγματικής του μητέρας, γιατί φοβάται ότι θα τον χάσει.Ο Καρ Γουάι ξεχώρισε με την πρώτη του ταινία, όμως στις «Άγριες Μέρες», αποκτά τα χαρακτηριστικά για τα οποία έγινε παγκοσμίως γνωστός και καθιερώθηκε στο διεθνές κινηματογραφικό στερέωμα. Με δικό του προσωπικό ύφος, με ιδιαίτερη αισθητική που συμπλέκεται με ατμόσφαιρα φιλμ νουάρ, με πλοκή που κορυφώνεται και ταυτόχρονα διαποτίζεται με φιλοσοφική διάθεση, η ταινία του «σάρωσε» στα φεστιβάλ.Αναβιώνει μοναδικά την ατμόσφαιρα της εποχής του ΄60 στο Χονγκ Κονγκ, με τη βοήθεια του ταλαντούχου διευθυντή φωτογραφίας και μόνιμου συνεργάτη του Κρίστοφερ Ντόιλ, ενώ η αίσθηση του ονειρικού ενισχύεται από την υποβλητική μουσική υπόκρουση. Οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών ανεπανάληπτες και συμπαρασύρουν τον θεατή να στοχαστεί σχετικά με τις επιλογές του στη ζωή και να αναρωτηθεί για τον θάνατο, τη ζωή, τον έρωτα, αλλά και τις πληγές που αφήνει ο χρόνος.Επηρεασμένος από τον Γκοντάρ και το νέο κύμα του γαλλικού σινεμά, φτιάχνει μια αμερικάνικου ύφους και γαλλικού τρόπου κινέζικη ταινία, που φέρει όμως τη δική του σφραγίδα και δημιουργεί ένα μοναδικό σύμπαν.΄Ενα σύμπαν όπου παίζει σημαντικό ρόλο το βίωμα, το συναίσθημα, η αναζήτηση της ταυτότητας και η μνήμη. Μας συστήνει μια σειρά από διαφορετικούς μεταξύ τους χαρακτήρες, περιθωριακούς ή καθημερινούς ανθρώπους, που μας γοητεύουν. Η κάμερα του προσπαθεί ταυτόχρονα να διεισδύσει στην ψυχολογία τους, αλλά και να είναι αποστασιοποιημένη, με μια σκηνοθετική ματιά μελαγχολική, ηδονικά γυαλιστερή και γεμάτη ρετρό αχλή. Ανατρεπτικός, αντισυμβατικός, τολμηρός, κυνικός, προκλητικός, ερωτικός και αισθησιακός, δημιουργεί μια ταινία-δοκίμιο για τα απερίσκεπτα νιάτα της ατίθασης δεκαετίας του ΄60.
Οι «Άγριες Μέρες» έχουν κατακτήσει δίκαια ξεχωριστή θέση τόσο στην ιδιαίτερη φιλμογραφία του δημιουργού τους όσο και στην ιστορία του Ασιατικού Κινηματογράφου, καθώς είναι από εκείνες τις ταινίες που δεν περιγράφονται με λόγια, απλά σε παρασύρουν στη μαγεία τους…
by ΛΕΣΧΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ